Ce este o #mâncarecunotificare, şi care este scopul acestei metode inovative?

Trăim într-o lume în continuă mişcare, într-o evoluţie tehnologică continuă, şi de ce nu, alimentară, binefăcătoare omului modern. Citim în fiecare zi în presa online sau offline despre invenţii în domeniul IT, medical, auto, dar nu se lasă mai prejos nici domeniul alimentar. Noi metode de conservare cât mai naturală a produselor, frigidere inteligente care nu deteriorează gustul alimentelor, aparate de gătit care exclud în totalitate prăjelile, toate vin în sprijinul nostru, al sănătăţii noastre.

Spuneţi şi voi, „de câte ori aţi avut ocazia să cumpăraţi produse alimentare perisabile care să arate bine la exterior, iar conţinutul să nu fie cel dorit?” Sau ingredientele şi data de expirare să fie bune iar când consumi produsul să mai ai parte şi de o indigestie sau chiar mai rău? Aceste lucruri se pot întâmpla pentru că nu este respectată temperatura optimă de depozitare.
Dar de unde poţi să ştii la ce temperatură este ţinut un produs?

La unele magazine, şi în special la supermarket-uri, sunt afişate temperatura reală, pe lăzile frigorifice, dar la shop-urile de cartier acest lucru nu se întâmplă prea des. În consecinţă, trebuie să fim cu mare băgare de seamă atunci când cumpărăm un cârnat, un salam, pateu sau alte minunăţii delicioase.

Am avut zilele trecute parte de o surpriză tare faină. Fratele meu, ştiind că doar gândindu-mă la produsele Caroli, încep să înghit în sec, mi-a adus un dar. O #mâncarecunotificare! Nu aş fi crezut acum 10 ani în urmă, că notificările vor lua loc şi în spaţiul offline.

Dar ce este această #mâncarecunotificare?

Eu numai cât mă gândesc la gama de produse Caroli, şi încep să salivez…..de poftă! Consum aceste preparate de ani buni de zile, chiar dacă medicul spune că nu e bine să mănânc. Sunt făcute din ingrediente naturale, cu carne de la animale şi păsări crescute fără stimulatori de creştere, fără e-uri şi fără coloranţi sintetici, aşa că le consum destul de frecvent.

Caroli Foods Group a avut grijă în cei 20 de ani de activitate, să sporească încrederea consumatorului, prin creearea de produse la standarde europene. A avut grijă întotdeauna să îşi aleagă colaboratorii, să transporte produsele la temperaturi de până în 8 grade celsius, aşa cum face un producător care îşi respectă clienţii.

De curând, pentru a asigura consumatorul de temperatura optimă de depozitare, Caroli a ataşat la salamurile Semenic extra, o etichetă „grijulie”, cu un cadran termosensibil, denumit Carolimetru termic .

Acesta îşi schimbă culoarea în funcţie de temperatura la care este păstrat salamul. Este verde închis când temperatura se apropie de 2 grade celsius, şi continuând decolorarea când temperatura creşte, ajungând spre 8 grade C. Odată depăşită această temperatură, cadranul capătă culoarea galbenă, iar acest lucru ne atenţionează că temperatura de păstrare nu este cea corespunzătoare. Trebuie ştiut că acest cadran capăta culoarea galbenă în aproximativ 40 de minute după ce a fost scos de la temperatura de 8 grade C. Însă acest lucru nu înseamnă că nu se va mai putea consuma. Timp de o ora, transportat în condiţii normale, salamul îşi păstrează calităţile. Această inovaţie, aduce o completare a siguranţei consumatorului, care pentru Caroli Foods este literă de lege.

Deocamdată acest carolimetru termic este ataşat doar pe salamurile Semenic extra, în curând dorindu-se extinderea acestei metode inovative pe intreaga gama de produse.

Trebuie specificat că, nu este deajuns să vezi cadranul termosensibil şi să îţi dai seama dacă salamul este bun pentru consum! Se verifică şi data expirării, deoarece carolimetrul funcţionează şi după expirarea termenului, aşa că nu este un motiv de a evita verificarea ingredientelor şi a datei de expirare.

Închei acest articol îmbucurător pentru noi consumatorii, cu o întrebare:
Oare când vom avea siguranţă maximă în depozitarea produselor perisabile de pe întreaga piaţă românească? Când se va implementa acest cadran termosensibil la produsele care necesită o temperatură de păstrare de până în 8 grade C?

Sursa foto-caroli.ro

Acest articol a fost publicat în DIVERSE și etichetat cu , , , . Salvează legătura permanentă.

5 răspunsuri la Ce este o #mâncarecunotificare, şi care este scopul acestei metode inovative?

  1. Pingback: Castigatori campanie Descopera singura #mancarecunotificare - Blogal Initiative

  2. Irina Sima spune:

    O idee ingenioasa. Sper ca in viitorul apropiat sa consumam doar produse sigure pentru sanatate. Eu am avut o perioada lunga de timp in care nu m-am mai atins de mezeluri. Acum am inceput timid sa mai cumpar. dar tot am asa o retinere. Asta se datoreaza faptului ca mama a lucrat intr-o fabrica de mezeluri. Nu o sa dau nume.

    • nicu.despa spune:

      Am mai vorbit si eu cu cineva care a lucrat în hala de producţie……şi….no coment. Dar sperăm că unii respectă clientul.

  3. bine ar fi sa puna un calorimetru pe toate produsele si sa gaseasca tot mai multe modalitati imteligente de a ne asigura ca mancam alimente sigure.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Demonstraţi că nu sunteţi un robot *