Călător pe traseele turistice româneşti

Am intrat, oficial, de ceva timp în vară, chiar dacă timpul ne cam dă dureri de cap. Este adevărat că temperaturile nu sunt deloc prietenoase, iar ploile sunt nelipsite din peisajul zilnic. Dar acest lucru nu ne poate împiedica să ne facem planuri de vacanţă. Prognozele spun că de la jumătatea lui iunie, şi până în septembrie, vom avea temperaturi de peste 30 de grade, şi cu precipitaţii izolate.

Anul acesta ne-am propus, să vizităm câteva obiective turistice din sudul ţării. Nu am mai vrut să mergem 7 zile pe malul mării, ci ne-am stabilit un traseu, în care să cuprindem câteva locuri din sudul ţării. Avem zone fermecătoare, cu multă încărcătură istorică , care trebuie să le vizităm măcar o dată în viaţă.

Eu nu voi merge de unul singur. Am trei coechipieri, pasionaţi de călătorie, de vizitarea cât mai multor obiective turistice. Pe data de 13 iulie, voi pleca cu prietena mea spre Bucureşti cu microbuzul, căci maşină nu avem, iar la Aeroportul Otopeni îi vom aştepta pe prietenii noştri. Sunt plecaţi de mai bine de zece ani din ţară, iar anul acesta au dorit să vină pentru două săptămâni pe pământ românesc. Aşadar, planurile noastre sau intersectat cu ale lor, şi am căzut de comun acord să mergem şi să „răsfoim” istoria Bucureştiului, să ne „îmbătăm” puţin cu frumuseţea Gorjului, iar apoi să urcăm Transalpina şi Transfăgărăşanul. Să vedem şi noi cum e să vezi lumea de sus! Aşa cum o fac unia dintre oameni.Inchirieri-masini-Aeroport-Otopeni-Bucuresti

Ca mijloc de transport pentru acest traseu, am găsit o soluţie foarte prietenoasă la o firma de
transport Aeroport Otopeni .
Nu suntem pretenţioşi, nu vrem maşini de lux, dar ca să poţi parcurge traseul ce ni l-am propus, ne trebuia un autoturism mai puternic şi cu un consum convenabil. Plătesc prietenii noştri carburantul, dar nu putem exagera. Banii se fac cu greu chiar şi în alte ţări. Am sunat pe la câteva cunoştinţe din capitală şi i-am rugat să ne închirieze o maşină pentru o săptămână, dar……am rămăs doar cu rugăminţile. În principiu, şi eu cred că aş face la fel. „Nu dai lucrurile din casă”.

Dar am căutat inchirieri masini Otopeni şi rezultatul a fost surprinzător. Sunt câteva firme de rentacar, care pun la dispoziţia oricărui client, autoturismul de care are nevoie. Noi am verificat pe site toate detaliile privind acest serviciu, şi ne-am oprit la Auto Car Hire  autocarhire-logopentru că au maşini disponibile pentru orice pretenţios, şi pentru orice tip de drum. Se pot închiria, la preţuri accesibile, autoturisme de clasă mică sau cu mai mulţi CP sub capotă, iar dacă sunteţi un grup mai mare, se pot închiria şi microbuze. Preţurile încep de la 24 de euro, iar în funcţie de maşină şi de perioada închirierii, preţurile capătă şi modificări. Avantajos este, să închiriezi o maşină pe o lună de zile. Noi nu vrem decât pentru 7 zile, dar chiar şi aşa este un preţ foarte bun. Am făcut o comparaţie cu alte firme, iar rezultatul este foarte convingător. Dar vă invit şi pe voi să vedeţi, şi să îmi spuneţi părerea. Un lucru ar mai fi de spus despre Auto Car Hire, dacă nu ai permis de conducere sau te simţi obosit, şi nu poţi conduce, poţi să închiriezi o maşină cu şofer. Chiar este tare fain acest lucru.

Dacă maşină avem de unde închiria, şi ca să fim siguri o să facem o rezervare cu o săptămână înainte, am să vă detaliez locurile pe care vrem să le vizităm. Nu că nu aţi avea de unde afla despre ele, dar vă rog să mă îndrumaţi şi în alte zone, de care nu am cunoştinţă.

auto_car_hire_logoDin Aeroportul Otopeni, după ce închiriem maşina, prima oprire va fi la un restaurant. Nu poţi să pleci la drum leşinat de foame. Vrem un restaurant unde se poate servi gustări specifice bucătăriei greceşti. , să savurăm un kleftiko care să ne ţină de foame până la următorul popas alimentar. După această bucurie alimentară, ne vom îndrepta spre Ateneul Român, acest simbol al culturii naţionale, care nu trebuie omis dacă ai drum spre capitală. Mergem şi spre Arcul de Triumf , pentru a omagia pe cei căzuţi pe front în timpul războaielor.

Nu vom zăbovi prea mult prin Bucureşti, pentru că vom vizita mai mult când ne vom întoarce. A doua oprire va fi locul unde îşi are obârşia marele Brâncuşi. Gorjul, căci despre el este vorba, reprezintă o străveche vatră de istorie, aici fiind descoperite primele dovezi ale existenţei şi activităţii omului.

Ansamblul sculptural de la Târgu Jiu, care „găzduieşte” operele de artă ale lui Brâncuşi, va fi prima oprire pe pământ gorjean. Masa tăcerii, coloana infinitului sau Poarta sărutului, fac parte din patrimoniul cultural românesc, stârnind curiozitatea oricărui turist. În obiectivele noastre de călătorie intră şi Defileul Jiului. O rezervaţie naturală,ce este constituită de-a lungul Văii Jiului, între masivele Parâng şi Vâlcan, pe o distanţă de 30 de km, care „adăposteşte” numeroase grote, puţuri naturale şi avenuri.

De la târgu Jiu, la 50 de km, se deschid Cheile Olteţului, care se spune că sunt cele mai abrupte din Europa.

Peştera Polovraci şi Peştera Muierii sunt două obiective cheie ale acestei zone, unde abundă istoria zeilor şi al vracilor, care îşi descântau leacurile în aceste peşteri. Nu vreau să descopăr prea multe lucruri de pe net, ci prefer să savurez realitatea.
Nu vom omite din traseul prin judeţul Gorj, Parcul Naţional Domoglet, de pe valea Cernei, Staţiunea Ranca, unde vom şi poposi 2 zile, iar pe urmă vom urca să luăm o gură de aer de deasupra norilor, mergând pe Transalpina. Este o zonă perfectă pentru pasionaţii de natură şi de aer curat, Transalpina oferind nişte privelişti care te lasă mut de uimire.

După Transalpina, ne vom îndrepta spre Transfăgărăşan, pentru a „prinde doi iepuri” dintr-o lovitură. Aceste două trasee turistice, cred că sunt puncte de referinţă ale turismului românesc, dar şi cele mai spectaculoase şosele din Europa, şi nu trebuie ratată ocazia să se meargă în aceste locuri fermecătoare.

Avem o ţară frumoasă, ce ne oferă peisaje uimitoare, munţi stâncoşi care adăpostesc peşteri şi grote, ce au poveşti care îţi dezvăluie trecutul, rezervaţii naturale cu arbori seculari, lacuri ce captează privirea orcărui trecător, dar şi localnici din satele care şi-au păstrat tradiţia. Doar trebuie să îţi rezervi câteva zile pe an, să te urci în maşină şi să descoperi frumuseţile acestor locuri.

Acest articol a fost publicat în CONCURSURI, Uncategorized și etichetat cu , , , . Salvează legătura permanentă.

4 răspunsuri la Călător pe traseele turistice româneşti

1. Lamiita P spune:

M-as duce undeva la munte sa fie racoare si multa liniste si as opta pentru aceasta solutie, mi se pare mai mult decat avantajoasa.

2. Ioana Radu spune:

Sunt o gramada de chestii pe care nu le-am vizitat la noi in tara. Sper sa reusesc si eu sa ajung in toate aceste locuri. Nici eu n-am masina, iar faptul ca exista firme de inchirieri auto mi se pare super fain.

3. Eu sunt printre cei care, daca nu ar avea masina, ar inchiria una pentru a-si asigura o vacanta comoda. Nu suport trenuri sau autocare asa ca prefer sa vad tara din masina mea, sa opresc cand am chef, sa vad ce vreau eu.

4. stefania jiga spune:

Acum că avem și mașină,abia aștept să plecăm în vacanță!!!!!