Metode simple prin care se poate ţine sub control diabetul de tip 2

Diabetul se răspândeşte înfiorător. Copii, adulţii şi vârstnicii, sunt predispuşi la această afecţiune cronică, din diferite cauze. Statisticile spun că, stresul şi alimentaţia nesănătoasă, ar fi principalele motive de îmbolnăvire cu diabet. Anual se depistează, în toata lumea, circa 1 milion de noi cazuri de îmbolnăvire. Şi mai îngrijorător este faptul că cele mai multe cazuri sunt depistate la copii de până în 16 ani, datorită obezităţii.

dDar ce faci atunci când la analize ai aflat că ai un început de diabet? Cât de periculos este un diabet de tip 2, cum îl întreţii psihic, fizic şi alimentar, vom vorbi în rândurile următoare.

Secretul pentru echilibrarea diabetului de tip 2, nu vine dintr-o pastilă. În cele mai multe cazuri, simplele schimbări ale stilului de viaţă , vor face minuni. Nu este nici un secret faptul că diabetul este în creştere în toată lumea. Dar, dacă aţi fost diagnosticat, există o mulţime de lucruri pe care le puteţi face, pentru a îmbunătăţi sănătatea, şi principalul lucru este să schimbi stilul de viata.

Principiile de bază în diabetul de tip 2 sunt, alimentaţia sănătoasă şi corectă, exerciţiile fizice în mod regulat, şi menţinerea unei greutăţi normale. Toate acestea pot fi la fel de eficace ca şi medicamentul de tratare a diabetului de tip 2.

d1Iată cum se poate ţine sub control diabetul de tip 2

Dietă echilibrată
Menţinerea unei diete sănătoase şi echilibrate din punct de vedere caloric, este foarte importantă pentru a păstra diabetul zaharat de tip 2, în limite normale. O dieta sănatoasă pentru aceste persoane, include fructe şi legume proaspete, cereale integrale, fasole, carne slabă şi produse lactate degresate. Să se axeze pe consumul de fructe şi legume care nu conţin amidon, cum ar fi broccoli, morcovi ,salată şi pe alimente scăzute în fibre de amidon, cum este carnea şi laptele natural.

Alimentele bogate în carbohidraţi sunt pâinea albă, orezul alb, pastele făinoase, cartofii şi produsele fast – food . Aceste alimente fast-food-uri sunt bogate în glucide rafinate, acizi graşi, sare şi conservanţi, care pot fi deosebit de nesănatoase pentru persoanele care suferă de diabet de tip 2, cât şi pentru cei sănătoşi.

Scăderea în greutate

Scăderea în greutate, poate de asemenea, îmbunătăţi nivelul de zahăr din sânge, ajutând la controlul eficient al diabetului. Cei ce au o greutate mai mare decât limitele normale, sunt mai predispuşi la dobândirea diabetului de tip 2.

Exerciţiile fizice regulate

Chiar şi fără a pierde în greutate, exerciţiile fizice pot ajuta la menţinerea sub control a diabetului. Contracţiile musculare din timpul exerciţiilor fizice, consumă glucoza din sânge, şi astfel se normalizează valorile glicemiilor. Doar 30 de minute, de 3 ori pe săptămână, are un efect spectaculos!

Tratarea apneei(sforăit)

Multe persoane supraponderale ce suferă de diabet zaharat de tip 2,au şi apnee. O afecţiune în care o persoană nu mai respiră temporar, în timpul somnului. Pacienţii cu diabet şi apnee, au un risc mai mare de a face infarct miocardic şi accident vascular cerebral. Nivelurile de zahar din sânge, au fluctuaţii mai mari în timpul somnului, la cei ce au apnee decât la cei ce nu au.

Cazurile mai grave de apnee, pot fi tratate cu o intervenţie chirurgicală, sau prin purtarea unui dispozitiv special în timpul somnului. Cazurile uşoare pot fi tratate şi prin scăderea în greutate. Trebuie consultat medicul specialist, pentru a lua cea mai bună decizie.

Evitarea stresului

Stresul poate face ca nivelul de zahăr din sânge să fie mai greu de controlat. Încercaţi tehnici de relaxare, pentru a alunga stresul, cum ar fi:
yoga, tai chi, meditaţie, masaj sau muzică liniştitoare. O altă soluţie pentru a avea un somn liniştitor, ar fi plimbările în natură. Studiile arată că un somn incomplet poate agrava diabetul de tip 2.

Alte lucruri care se mai pot face, pentru a avea un somn odihnitor, sunt:
– să nu se consume seara alcool, cofeină şi alimente picante
– să se menţină o temperatură răcoroasă în dormitor
– stingeţi tot ce înseamnă sursă de lumină şi orice ar putea face zgomot
– să mergi la culcare la aceeaşi oră în fiecare seară, pentru a stabili un program de somn

Schimbări simple ale stilului de viaţă, vor îmbunătăţi starea de sănătate şi va contribui la menţinerea în echilibru a diabetului.

Acest articol a fost publicat în DIALIZA RENALĂ și etichetat cu , , . Salvează legătura permanentă.

Un răspuns la Metode simple prin care se poate ţine sub control diabetul de tip 2

  1. Pare al naibii de simplu pe hartie dar e greu de tinut o dieta corecta in acest caz. Mama nu reuseste mai deloc. E drept ca nu are nici vointa. Sper sa ma fereasca Dumnezeu de diabet pentru ca nu stiu daca eu insami as fi capabila sa il tin sub control.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Demonstraţi că nu sunteţi un robot *